fbpx
czwartek, 29 lutego 2024

Wiele osób uważa, że zima nie sprzyja aktywności fizycznej. Niskie temperatury i niesprzyjające warunki atmosferyczne w okresie zimowym, mogą skutecznie zniechęcać do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Czy jednak musi to oznaczać całkowite zaprzestanie ćwiczeń? Czy zimą musimy porzucić naszą dotychczasową aktywność fizyczną? Oczywiście, że nie. Brzydka pogoda nie będzie przeszkodą w dalszym dbaniu o swoje zdrowie i ciało, jeśli poznasz nasze sposoby na trening w domu.

W okresie zimowym zadbaj o aktywność fizyczną — jaki wybrać sprzęt fitness?

Dla utrzymania sprawności fizycznej zimą sporo osób zapisuje się na siłownie i zajęcia fitness. Jednak nie każdemu jest po drodze z takimi miejscami. Długie godziny pracy, trudny dojazd, obowiązki rodzinne, wysokie ceny karnetów. W takich przypadkach dobrym rozwiązaniem może być stworzenie mini siłowni w swoim domu lub mieszkaniu. Mając nieco wolnego miejsca, w którym można ustawić sprzęt do fitness, możemy stworzyć wygodny kącik, w którym zadbamy o swoją formę zimą. Jaki sprzęt do ćwiczeń powinien się w takim miejscu znaleźć? Mogą to być wszelkiego rodzaju skakanki, hula-hoop, a dla osób dysponujących nieco większym budżetem, również rowerki treningowe, bieżnie elektryczne, steppery, materace oraz deski do ćwiczeń. Na tego typu sprzętach można wykonywać ćwiczenia cardio, a także ćwiczenia rozciągające dla dolnych partii ciała. Dostępne z ich pomocą formy aktywności aerobowej korzystnie działają na cały organizm i są dedykowane osobom w różnym wieku i płci, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia w sporcie.

Sprzęt siłowy niezbędny do aktywności fizycznej mężczyzn

Dla panów niska temperatura zimą nie musi być dużą przeszkodą, szczególnie jeśli przez cały rok trenują siłowo. Jeśli jednak ich aktywność fizyczna ograniczała się do siłowni, na którą wyjście zimą jest trudniejsze, polecamy stworzenie domowej siłowni z niezbędnym sprzętem. Jaki sprzęt siłowy polecamy panom, którzy rozpoczynają lub kontynuują swoją przygodę z budową masy, a następnie jej rzeźbą? Podstawowym sprzętem jest oczywiście ławeczka prosta lub skośna do wyciskania. Dobrym pomysłem jest również modlitewnik, a także zestaw hantli oraz sztangi z obciążeniami. Zimową porą ćwiczenie w swojej piwnicy lub na strychu daje wiele korzyści, przede wszystkim zachęca cię do częstszej aktywności, zamiast bezczynnie siedzieć przed telewizorem. Podnosząc choćby hantle, spalamy w ten sposób zbędne kalorie, które dostarczamy organizmowi np. świąteczne bomby kaloryczne, jak ciasta i sałatki. Jak widać, zimą masz doskonałą okazję, by zrzucić zbędne kilogramy i uzyskać wymarzoną sylwetkę, przygotowując się na nadchodzące lato.

Czy zimą należy jeść ciepłe posiłki?

Na takie pytanie jest tylko jedna, twierdząca odpowiedź. Zdrowa dieta powinna nam towarzyszyć przez cały rok, nie tylko zimą. Szczególnie cenne są warzywa korzeniowe, które można jeść gotowane lub przyrządzone na parze. W niewielkich ilościach polecamy również suszone owoce, ale trzeba uważać, by nie przesadzić z ich ilością. W nadmiarze są bardzo kaloryczne. Osoby, którym wydaje się, że zdrowe odżywianie jest skomplikowane, czasochłonne i kosztowne, polecamy szybkie w przygotowaniu zupy. Bardzo dobrze rozgrzewają, kiedy wybierasz się na zimowy spacer nordic walking, zawierają w sobie również wiele cennych składników. Dzięki temu, że mogą być bogate w błonnik, na długi czas zapewniają uczucie sytości. Jeśli zdecydowałeś się rozpocząć nowy, aktywny styl życia w zimie, koniecznie sprawdź ofertę przygotowaną przez sklep Sport-shop, obejmującą różnorodny sprzęt do ćwiczeń.

Poprzedni

Komfortowe wakacje nad polskim morzem - domki w Ustroniu jako nowoczesny kompleks wypoczynkowy

Następny

Karnawałowe przekąski z HELIO

Zobacz również to: