Cudowny Callanetics. 15 najważniejszych zalet


callanetics wyspa kobiet

Callanetics to niezwykle skuteczny trening pozwalający błyskawicznie uzyskać piękną i smukłą sylwetkę. Jest idealny, jeśli nie lubisz wykonywać forsownych ćwiczeń i męczących treningów cardio. Sprawdzi się również, jeśli mimo regularnych treningów, wciąż nie widzisz ich efektów.

Czym jest Callanetics?

Callanetics to rewolucyjna metoda ćwiczeń, opracowana przez Callan Pinckney, przeszło dwie dekady temu. W ostatnich latach Callanetics pozostaje jednak w cieniu, przyćmiony przez inne techniki ćwiczeń. Rozczarowane ich efektami dziś na nowo odkrywamy Callanetics, trening, który przynosi imponujące efekty.

Kim była Callan Pinckney

Callan Pinckney urodziła się w USA w 1939 roku. Wrodzona wada postawy sprawiła, że Callan zmagała się z bólem, przez kilka lat nosiła uciążliwy aparat korekcyjny. Problemy zdrowotne popchnęły ją w kierunku poszukiwania dla siebie rozwiązań i tak właśnie wynalazła program ćwiczeń, inspirowany baletem, którego lekcje brała w dzieciństwie.

Ćwiczenia pomogły jej przywrócić prawidłową postawę, przyniosły ulgę w bólu i pięknie ukształtowały jej sylwetkę.

Znajomi Callan, zachęceni rezultatami, szybko przyłączyli się do programu i rozpowszechnili jego skuteczność. Wkrótce potem Callan wydała książkę, która stała się światowym bestsellerem.

Ruch w Callanetics

Callanetics to ćwiczenia izometryczne, polegające na krótkich, precyzyjnych ruchach, o małej dynamice. Ich cechą są wielokrotne powtórzenia. Oglądane z boku wydają się pozornie łatwe, jednak w istocie wymagają ogromnego wysiłku i skupienia. Dzięki temu Callanetics błyskawicznie rzeźbi ciało, bez nadmiernego rozbudowania mięśni – efekty możemy dostrzec po zaledwie kilku treningach!

Jak wygląda ruch w Callanetics? Unieś w górę dłoń, zginając rękę w łokciu, tak jakbyś chciała zaprezentować swój biceps. Mocno napnij mięśnie i w tej pozycji wykonaj łagodny, 2-3 centymetrowy ruch dłonią do środka, po czym wróć do pozycji wyjściowej, nie rozluźniając napięcia. Powtórz kilkadziesiąt razy.

Zauważysz, że nie jest to łatwe, po chwili mięśnie zaczynają drżeć i pojawia się ból.

W przeciwieństwie do innych systemów ćwiczeń, Callanetics kładzie nacisk na ruchy powolne, kontrolowane, ukierunkowane na wybrane grupy mięśniowe i wywierające na nie potężny wpływ. W trakcie jednego treningu wszystkie mięśnie są rozgrzewane, wzmacniane, a następnie rozciągane – dzięki temu unikamy nadmiernej rozbudowy tkanki mięśniowej, a całe ciało zyskuje siłę i gibkość.

Zamiast naprzemiennego napinania i rozluźniania mięśni, jak w tradycyjnych ćwiczeniach, callanetics to ciągłe napinanie mięśni. Opanowanie poprawnej techniki wykonywania tych ćwiczeń nie jest łatwe, jednak z czasem mięśnie wzmacniają się na tyle, że trening staje się lżejszy i przyjemniejszy.

Najskuteczniejszy trening na świecie?

10 lat młodsza w 10 godzin – czy to możliwe? Osoby, które trenują Callanetics, twierdzą, że tak i po zaledwie dziesięciu godzinach ćwiczeń ciało zyskuje nowy kształt, staje się smukłe, bardziej jędrne i kształtne.

Callanetics gwarantuje maksimum rezultatów w minimalnie krótkim czasie. Doskonale zastępuje wielogodzinne, mordercze treningi, męczące sesje cardio i kosztowny sprzęt do fitnessu. Wystarczy odrobina motywacji i godzina czasu dla siebie. A jedynym sprzętem, jakiego potrzebujesz, jest twoje własne ciało.

Callanetics jest tak dobry, że bywa alternatywą dla kosztownych i bolesnych zabiegów chirurgii plastycznej, jeśli rozważasz taki zabieg warto najpierw spróbować Callanetics, to nic nie kosztuje, a możesz wiele zyskać.

Waga w Callanetics

Ćwiczenia Callanetics nie mają na celu utraty wagi, choć ich skutkiem jest wzrost przemiany materii i redukcja tkanki tłuszczowej. Callanetics wzmacnia ciało i silnie rzeźbi mięśnie, co nie zawsze przekłada się na utratę wagi, mimo zmniejszeniu wymiarów ciała nawet o kilka rozmiarów.

Jeśli twoim celem jest przede wszystkim utrata wagi, to poza Callanetics pamiętaj o dobrze zbilansowanej diecie. Wypróbuj również trening Cardio Callanetis, ukierunkowany specjalnie na utratę wagi.

Jakie efekty daje Callanetics?

Callanetics przynosi wielorakie korzyści, najważniejsze z nich to:

• Poprawa postawy ciała
Wysmuklenie sylwetki
• Poprawa elastyczności ciała
• Wzrost energii i siły
• Poprawa koordynacji
• Spłaszczenie brzucha
• Wyrzeźbienie mięśni nóg
• Wysmuklenie talii
• Uwypuklenie pośladków i podniesienie ich
• Ujędrnienie biustu i ramion
• Zmniejszenie cellulitu
• Wzmocnienie mięśni dna macicy
• Zmniejszenie bólów pleców
• Wzrost libido
• Poprawa samopoczucia i pewności siebie

Jak szybko zauważymy efekty?

Wystarczą dwa treningi Callanetics, wykonane precyzyjnie i poprawnie, aby dostrzec pierwsze efekty. Dobrym pomysłem będzie wykonanie fotografii całego ciała na początku każdego treningu, dzięki temu szybko dostrzeżemy postępy i utrzymamy motywację do dalszych ćwiczeń.

Jak często trenować Callanetics?

Częstotliwość treningów należy zawsze dobierać w oparciu o możliwości swojego ciała. Wykonujmy tylko taką ilość powtórzeń, jaką jesteśmy w stanie. Jeśli ciało zaczyna drżeć i trudno nam utrzymać się w odpowiedniej pozycji, to czas, że należy przerwać ćwiczenie i odpocząć.

Bez obaw, wkrótce mięśnie wzmocnią się na tyle, że będziemy w stanie wykonać większą liczbę powtórzeń.

Mięśnie potrzebują czas na regenerację, każdego tygodnia pozostawmy sobie 1 – 2 dni przerwy od treningu. To zbuduje naszą siłę i przyniesie szybkie efekty.

Strój do Callanetics powinien być przede wszystkim wygodny, nie krępować naszych ruchów i dobrze przylegać do ciała. Idealnie, jeśli w pomieszczeniu znajduje się duże lustro, dzięki czemu przypilnujemy zachowanie prawidłowej postawy ciała w trakcie ćwiczeń, a widok pracujących mięśni pomoże nam utrzymać ciało i umysł w pełnym skupieniu.

Licencjonowane wydania Callanetics

• Callanetics – 10 years younger in 10 hours
• Quick Callanetics (Legs, Hips Behind, Stomach) trzy zestawy 20 – minutowych ćwiczeń, skupiających się się na wybranych partiach ciała
• Super Callanetics – dla zaawansowanych
• Beginning Callanetics – dla początkujących
• am/pm Callanetics – trening podzielony na dwa 20-minutowe programy, pozwalające zaoszczędzić czas
• Callentics evolution –nowe ćwiczenia i techniki, poszerzone o ćwiczenia mięśni dna macicy. Trzy poziomy zaawansowania
• Cardio Calanetics – trening ukierunkowany na utratę wagi ciała

[metaslider id="18671"]
Poprzedni YASUMI zestaw Her – pielęgnacja usłana różami
Następny Płatki pod oczy – ratunek dla skóry pod oczami