Polska marka kosmetyczna swederm, od ponad dwóch dekad łącząca skandynawski minimalizm z włoską finezją, prezentuje swoje unikalne podejście do pielęgnacji. Wierząc,...
Wakacje to czas pełen przyjemności: piękna pogoda, kojące kąpiele i niezapomniane wspomnienia. Wszystko to sprawia, że lato jest naprawdę wyjątkowe....
Muśnięta słońcem, ale podrażniona. Opalona, ale napięta. Latem wrażliwa skóra potrafi nieprzyjemnie zaskoczyć, zwłaszcza gdy towarzyszy jej uczucie ściągnięcia, suchości...
Rynek zdrowej żywności rośnie w siłę, inspirując coraz więcej osób do zadbania o dietę i zdrowy styl życia. Jak w każdej branży, również i w tej można zaobserwować pewne wyróżniające się tendencje. Co jest najbardziej charakterystyczne dla współczesnego rynku zdrowej żywności? Oto trzy najważniejsze trendy.
Naturalnie zdrowe
Aby uznać żywność za zdrową, należy zrobić coś więcej niż tylko sprawdzić jej kaloryczność, czy przeanalizować skład pod kątem zawartości cukru lub tłuszczów trans. Bardzo interesujący jest zwrot ku naturze. Producenci zdrowej żywności – nawet przekąsek – poszukują inspiracji w orientalnych kuchniach i etnicznych tradycjach całego świata, ponieważ źródłem niezbędnych mikro- i makroelementów mogą być zgoła nieoczywiste owoce, zioła, korzenie czy ekstrakty.
Trend naturalności jest bardzo silny. Cenimy produkty, które nie są wysoko przetworzone, nie kojarzą się wyłącznie z globalną „bezduszną” produkcją w wielkich fabrykach. Coraz chętniej sięgamy po żywność, która jest efektem wykorzystania darów natury. Im więcej niepotrzebnych i sztucznych składników wyeliminujemy z diety, zastępując je pełnowartościową żywnością, tym zdrowsze stanie się nasze życie.
Czysta etykieta
Moda na zdrową żywność dała pole do wielu nadużyć i nie zawsze etycznych sztuczek. Krótko mówiąc, nie wszystko, co zostało opatrzone słowem „fit” czy „bio”, jest naprawdę zdrowe i korzystne dla organizmu. Dlatego producenci wartościowych produktów postanowili wyróżnić się na rynku przejrzystym, prostym, czytelnym składem. To właśnie „czysta etykieta” i transparentność są tym czego oczekują klienci mający dość oszukiwania i nadużyć.
„Trend clean label to wyraz szacunku wobec klienta zainteresowanego prawdziwie zdrową żywnością” – mówi Bartosz Ponikło, dyrektor ds. marketingu firmy Arteta. „Nasze przekąski i desery tworzone są wyłącznie z naturalnych składników. W prostym składzie próżno szukać dodatkowego cukru, gdyż ten zawiera się w wykorzystywanych owocach. Chętnie pokazujemy, z czego tworzymy nasze sycące, a zarazem smaczne i dodające energii przekąski dla osób, które poszukują jakości i prawdziwie zdrowej, naturalnej żywności” – dodaje.
Powszechna dostępność w przystępnej cenie
Mijają już czasy, kiedy zdrową żywność można było kupić jedynie w wyszukanych sklepach czy delikatesach. Producenci zdrowych produktów dbają też o to, by ich oferta była nie tylko dostępna, ale także przystępna cenowo.
Renesans zdrowej żywności dostrzegają również wielcy gracze, którzy czują presję ze strony mniejszych, często rodzinnych firm z tradycjami i doświadczeniem w produkcji zdrowej żywności. Zdrowa żywność wychodzi z niszy za sprawą m.in. takich firm jak Arteta. „Misją marki DayUp jest umasowienie zdrowych produktów – i przełamanie tabu, że dobrej jakości przekąski czy desery muszą być drogie. Nasze produkty dostępne są w największych sieciach handlowych w Polsce, w cenie przyjaznej dla kieszeni konsumenta” – mówi Bartosz Ponikło.
Konsumenci coraz większą wagę przywiązują do analizowania składów produktów spożywczych. Potrafią czytać etykiety, ale nie chcą zbyt skomplikowanych receptur i sztucznego „ulepszania”, „Czysta etykieta” jest jednym z najważniejszych trendów, klienci doceniają transparentność i brak technologicznych dodatków. Potwierdzenia dalszego wzrostu kategorii zdrowej żywności oraz umasawiania oferty można upatrywać w zachowaniach koncernów, które nie pozostają obojętne na rynkowe trendy.
Więcej na http://dayup.eu/
Strona korzysta z plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. AkceptujęNie akceptuję Więcej o ciasteczkach dowiesz się TUTAJ
Polityka prywatności
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.