Gdy dopada depresja. Pomysły na podniesienie nastroju


Pomysły na podniesienie nastroju

Kiedy dźwigasz na sobie zbyt wiele problemów, narasta w tobie frustracja, bez żadnej przyczyny ogarnia cię nagłe zmęczenie i przygnębienie, daj sobie czas na uzupełnienie utraconych zasobów. Drobne przyjemności odwrócą uwagę od negatywnych myśli, zniknie przygnębienie i depresja!

Oto najlepsze pomysły na podniesienie nastroju i zadbanie o siebie!

1. Posłuchaj muzyki, która kojarzy ci się z najszczęśliwszymi momentami twojego życia.

2. Zapal kilka zapachowych świec i poczęstuj się lampką ulubionego wina (herbaty, ziół itd.)

3. Weź dziesięciominutowy gorący prysznic, przebierz się w pachnące świeżością, miękkie ubranie.

4. Napisz na kartce co najmniej 10 rzeczy, za które odczuwasz wdzięczność.

5. Idź wcześniej do łóżka, śpij co najmniej 8 godzin.

6. Umów się na sesję z psychoterapeutą. Nawet jedno spotkanie może sprawić wielką różnicę!

Lepiej jest zapalić świecę, niż przeklinać ciemność.

Matka Teresa z Kalkuty

7. Powiedz głośno: „Nic nie trwa wiecznie. To również przeminie”.

8. Przez piętnaście minut wizualizuj wymarzone, cudownie spokojne miejsce, wyobraź sobie, że jesteś tam teraz.

9. Zajmij się jakąś monotonną, powtarzalną czynnością, taką jak pasjans, robienie na drutach, układanie puzzli.

10. Jeśli jesteś religijna, pomódl się, jeśli interesują cię sprawy duchowe – medytuj.

11. Jeśli masz taką możliwość, posłuchaj szumu rzeki i obserwuj monotonny ruch wody.

12. Kup urządzenie emitujące szum wody – np. malutką, domową fontannę. Słuchaj szumu wody gdy czujesz, że przytłaczają cię negatywne emocje.

13. Napisz opowiadanie puszczając wodze wyobraźni. Zatrać się w swoich fantazjach!

14. Idź na rower.

15. Udaj się na jednodniową wycieczkę i zrób 10 zdjęć, które wydadzą się tobie w jakiś sposób ważne , inspirujące.

16. Przytul kogoś, kogo kochasz na kilka minut. Według naukowców przytulanie się i dotyk wyzwala uwolnienie hormonów szczęścia.

17.  Spędź kilka chwil z osobą, która cię inspiruje, wspiera i przy której czujesz się bezpiecznie.

W życiu nie chodzi o czekanie aż burza minie. Chodzi o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.

Vivian Green

18. Pomóż komuś w jakiejś ważnej dla ciebie sprawie.

19. Poćwicz jogę. Nawet 5 minut podstawowych pozycji zlikwiduje napięcie i ukoi system nerwowy.

20. Idź do przytulnej kawiarni, zamów pyszną kawę lub inny ulubiony napój i posiedź tam godzinę lub dwie, czytając książkę lub magazyn.

21. Usuń ze swojego otoczenia wszelkie przedmioty, które przypominają ci te gorsze chwile, wywołują smutek, żal, gorycz lub złość. Pozbądź się ich – zajmują twoją przestrzeń i napełniają ją negatywizmem.

22. Zrób sobie manicure, potem wymasuj dłonie pachnącym kremem.

23. Ułóż listę energetyzujących klipów, które włączysz, jak tylko poczujesz że ogarniają cię negatywne emocje.

24. Jeśli chce ci się płakać, nie wstrzymuj łez, pozwól sobie na swobodny płacz, ba, nawet płacz jak małe dziecko. Powstrzymywanie smutku powoduje depresję, a jego swobodna ekspresja szybko przegoni ciemne chmury.

Ego mówi: gdy wszystko się ułoży, wówczas poczuję spokój. Duch mówi: znajdź swój spokój i wszystko się ułoży.

Marianne Williamson

25. Napisz 100 rzeczy, które kochasz w swoim życiu. Spróbuj, to łatwiejsze niż myślisz i naprawdę pomaga!

26. Jeśli ktoś poprosił cię o zrobienie czegoś, co cię przerasta, nie chcesz tego zrobić, nie pasuje Ci, czujesz odrazę, smutek, strach, powiedz jasno, krótko i stanowczo – NIE. Jeśli myślisz NIE, powiedz NIE. Musisz nauczyć się mówić NIE, bez lęku i poczucia winy, asertywność to kolejny element układanki zwanej SZCZĘŚCIEM.

27. Idź na zakupy, spraw sobie jakiś drobiazg, którego niekoniecznie potrzebujesz, ale świadczy o tym, że dbasz o siebie.

28. Idź na długi, leniwy spacer, słuchając ulubionej muzyki.

29. Utnij sobie piętnastominutową drzemkę.

30. Zaplanuj weekend  – spędź go sama, odpoczywając od codziennego zgiełku, bądź z ludźmi, których kochasz.

31. Zaparz filiżankę ulubionej herbaty i posiedź sama ze sobą, w spokojnym miejscu.

32. Wyraź swoje negatywne emocje i myśli, zapisując je w swoim dzienniku. Osoby, którym dokucza nawracająca depresja, odczuwają poprawę nastroju regularnie prowadząc dzienniczek emocji.

33. Pobaw się ze swoim zwierzakiem.

Ludzie są dokładnie tak szczęśliwi, jak myślą, że są.

Abraham Lincoln

34. Przeorganizuj swoje miejsce do pracy, pozbywając się wszelkich zbędnych przedmiotów. To wspaniale oczyści twój umysł i powiększy przestrzeń.

35. Uśmiechnij się do swojego odbicia w lustrze.

36. Poczytaj książkę – pod ciepłym koce, jeśli na zewnątrz jest zimno, lub na leżaku, gdy praży słońce!

37. Zapisz się na dowolne zajęcia – to doskonale uspołecznia i wzbogaca życie.

38. Pooglądaj kiczowate seriale lub poczytaj brukowce.

39. Umów się na masaż i / lub do kosmetyczki.

40. Jeśli jesteś religijna – pomódl się.

41. Praktykuj mindfulness. Medytuj.

Kto potrafi cieszyć się z małych rzeczy, mieszka w ogrodzie pełnym szczęśliwości.

Phil Bosmans

42. Weź gorącą kąpiel z magnezem – regularnie stosowana doskonale wyrównuje niedobory tego pierwiastka, zapewnia spokój ducha, koi system nerwowy.

43. Idź do kina – sama lub z osobą towarzyszącą.

44. Weź wolne w pracy i cały dzień poświęć na zaopiekowanie się sobą.

45. Zjedz kilka kawałków gorzkiej czekolady. Czekolada wyzwala hormony szczęścia, obniża hormony stresu, powoduje, że znika przygnębienie i depresja! (Uwaga, sposób nie jest polecany osobom, które „zajadają” depresję!)

46. Przez pół godziny skup swoją uwagę wyłącznie na oddechu.

47. Obejrzyj kilka odcinków ulubionego serialu.

48. Opróżnij szafę z nieużywanych ciuchów i przekaż je na cele dobroczynne.

49. Jeśli musisz podjąć trudną decyzję, zrób listę ZA i PRZECIW.

50. Idź na siłownię i wyrzuć z siebie cały nagromadzony stres.

51. Tańcz swobodnie do muzyki, pozwalając ciału na niekontrolowany ruch.

52. Obejrzyj komedię.

53. Pobiegaj na łonie natury, w lesie, przy jeziorze – piękne widoki uwolnią endorfiny i otworzą twój umysł na piękno otaczającego świata.

54. Zjedz ulubiony, słodki deser, bez krzty poczucia winy!

55. Jadąc samochodem włącz głośną muzykę i śpiewaj ile sił w płucach.

56. Przez cały dzień pozostań OFFLINE (ha, to dopiero wyzwanie 🙂

Dopisz tu swoje pomysły i stwórz własne pomysły na podniesienie nastroju – przyda się, gdy znowu dopadnie Cię chandra!

Poprzedni Joanna Naturia Family – Pachnąca pielęgnacyjna kąpiel
Następny Rozgrzewające HOT! przekąski najlepsze na karnawał