Lee® – kultowa marka odzieżowa słynąca z ponadczasowego denimu i innowacyjnych ubrań – proponuje kolejne proekologiczne rozwiązania w ramach inicjatywy „For A World That Works” (FWTW). Działania marki mają na celu zwiększenie ilości ekologicznych materiałów i procesów produkcji wykorzystywanych w produktach Lee, począwszy od kolekcji jesień-zima 2020.
W kolekcji jesień-zima 2020 większość produktów została wykonana z bawełny organicznej i materiałów pochodzących z recyklingu. Zwiększa się również ilość ubrań z alternatywnych materiałów i tych pochodzących ze zrównoważonych źródeł, na przykład z modalu i lyocellu.
Nie mniej ważny jest fakt, że coraz więcej produktów, w tym ubrań denimowych, koszul, T-shirtów i kurtek, będzie wytwarzanych z materiałów, które są barwione i wykańczane z zastosowaniem procesów ograniczających zużycie energii i substancji chemicznych oraz eliminujących powstawanie ścieków poprodukcyjnych.
W kwietniu 2020 marka Lee określiła swoje cele związane z ochroną środowiska naturalnego. Są to:
· Zasilanie wszystkich obiektów własnych i zarządzanych energią odnawialną do roku 2025,
· Wykorzystywanie w produkcji ponad 50% materiałów syntetycznych ze zrównoważonych źródeł do 2025 roku,
· Pozyskiwanie 100% bawełny wykorzystywanej do produkcji ze zrównoważonych upraw i recyklingu,
· Stopniowe zwiększanie ilości produktów farbowanych w technologii Indigood™.
Co sezon Lee stawia sobie za cel, by produkty marki były wytwarzane w sposób, który jest przyjazny dla środowiska. Priorytetem jest ograniczenie i odwrócenie szkód wyrządzonych ludziom i miejscom przez przemysł odzieżowy na świecie. Platforma FWTW nie jest jednorazową inicjatywą, a jednym z głównych priorytetów marki Lee.