fbpx
środa, 16 października 2024

Wszyscy mamy go w swojej głowie. Czasami nam doradza, czasami zrzędzi lub krytykuje. Może nas przed czymś ostrzegać albo za coś ganić. Nie sposób go nie słyszeć, jednak sztuką jest słuchać go mądrze. O tym, czym jest „wewnętrzny głos” i jaki ma wpływ na nasze życie, pisze wielokrotnie nagradzany psycholog i neurobiolog Ethan Kross. Jego książka „Intuicja. Wewnętrzny głos – dlaczego ma znaczenie i jak go wykorzystać” w księgarniach już 28 kwietnia.

Jeśli przyznalibyśmy się przypadkowo spotkanej osobie, że rozmawiamy sami ze sobą, w najlepszym wypadku zostalibyśmy uznani za ekscentryków. A prawda jest taka, że wewnętrzny głos towarzyszy nam wszystkim. Czasami, kiedy mierzymy się z trudnym zadaniem, podnosi nas na duchu: „Dasz radę! Możesz to zrobić”. Innym razem jest naszym najsurowszym krytykiem: „Jak mogłeś to zrobić? Wszyscy będą się z Ciebie śmiać”. Te wewnętrzne dyskusje mają tak potężną moc, że mogą nie tylko zepsuć nasz nastrój, podważyć naszą samoocenę, ale nawet wpłynąć na nasze zdrowie.

Wewnętrzny głos towarzyszy każdemu z nas i w swych sądach jest często bezlitosny – nie daje zapomnieć o popełnionych błędach, wytyka najdrobniejsze potknięcia oraz snuje niepokojące wizje przyszłych niepowodzeń. Możemy jednak przerwać łańcuch negatywnych myśli, zacząć traktować siebie z życzliwością i zdjąć z siebie niepotrzebną presję.

Jak się do tego zabrać? Z pomocą przychodzi Ethan Kross.

Autor, czerpiąc z doświadczeń wyniesionych z własnych badań oraz najnowszych odkryć w dziedzinie neurologii i psychologii mózgu, podpowiada ,jak podnieść swoją samoocenę, wzmocnić pewność siebie i uczynić z wewnętrznego głosu sprzymierzeńca. Wiedzę naukową przeplata z historiami prawdziwych przypadków. Opisuje między innymi historię miotacza, który pod wpływem presji w trakcie meczu zapomniał, jak się gra oraz historię studentki Harvardu, która zagłębiając dzieje swojej rodziny, zapomniała, kim naprawdę jest.

Kross wyjaśnia, jak wewnętrzne rozmowy, negocjacje i krytyka kształtują nasze relacje. Ostrzega, że poddanie się wrogiej „paplaninie” z samym sobą może mieć negatywne skutki dla naszego samopoczucia, relacji z bliskimi i efektywności w pracy. Może również tworzyć niepotrzebną presję, która – podobnie jak w przypadku miotacza – okaże się nie do zniesienia.

Czy możemy odzyskać kontrolę nad naszym wewnętrznym głosem? Jak udowadnia autor – tak! Na szczęście każdy z nas jest wyposażony w narzędzia, których potrzebujemy, aby nasz wewnętrzny głos stał się naszym sprzymierzeńcem. O istnieniu tych narzędzi często nie zdajemy sobie nawet sprawy – są to określenia, których używamy to myślenia o samych sobie; techniki i rytuały, które stosujemy oraz relacje, jakie nawiązujemy w domu czy w pracy. Już samo poznanie ich stanowi pierwszy krok do stworzenia lepszej relacji z samym sobą.

„Intuicja. Wewnętrzny głos – dlaczego ma znaczenie i jak go wykorzystać” to obfitująca w przykłady, fachowa, a zarazem przystępna książka, która daje nam moc do zmiany najważniejszej rozmowy, którą prowadzimy każdego dnia – rozmowy z nami samymi!

Świeża i porywająca! To arcydzieło – przełomowa książka, która zmienia sposób myślenia o ludzkiej naturze. Ethan Kross jest na równi mędrcem, człowiekiem, jak i światowej klasy psychologiem. Kiedy potrzebuję porady, dzwonię do Ethana. Teraz, dzięki jego książce, każdy ma szansę poznać swój wewnętrzny głos i to przy pomocy jednej z najmądrzejszych osób, jakie znam. Lektura obowiązkowa dla wszystkich!” – Angela Duckworth autorka bestsellerowej książki „Upór. Potęga pasji i wytrwałości”

Ethan Kross – profesor psychologii na wydziale psychologii społecznej Uniwersytetu Michigan. Jest wielokrotnie nagradzanym naukowcem i nauczycielem, który bada, w jaki sposób rozmowy ludzi ze sobą wpływają na ich zdrowie, wydajność, decyzje i relacje. Jego artykuł z 2013 roku na temat internetowych sieci społecznościowych i dobrego samopoczucia („Social Media and Well-Being: Pitfalls, Progress, and Next Steps”) był piątym najczęściej oglądanym artykułem naukowym w Internecie w tym roku. Badania E. Krossa zostały opublikowane w „Science”, „Proceedings of the National Academy of Sciences”, „Journal of Personality and Social Psychology”, „Psychological Science”, oraz w innych renomowanych czasopismach naukowych. Jego badania zostały szeroko rozpowszechnione wśród opinii publicznej poprzez „New York Times”, „The Economist”, „USA Today”, „Forbes” i „Time”, a także kilka bestsellerowych książkach.

Poprzedni

Wegańska marka Innisfree debiutuje w sieci perfumerii Sephora

Następny

Pan Barnaba i zagadkowa hipoteza

Zobacz również to: