fbpx
czwartek, 5 grudnia 2024

Dokładnie rok temu odbył się w Zamku Ujazdowskim wyjątkowy event, organizowany przez markę L’Oréal Paris – inaugurujący Festiwal Filmowy Cannes, ale również kampanię społeczną KOBIETY W ROLI GŁÓWNEJ. Wspólnie z ambasadorką marki Grażyną Torbicką oraz zaproszonymi gośćmi specjalnymi – redaktorkami naczelnymi i dziennikarkami czołowych polskich magazynów, rozmawialiśmy o rolach kobiet we współczesnym świecie, o szeroko pojętym kobiecym empowermencie.

W tym roku chcąc kontynuować rozpoczętą wówczas dyskusję, marka L’Oréal Paris postanowiła zorganizować event inny niż wszystkie – z uwagi na obecną sytuację, dostosowując się do nowych realiów, event w przestrzeni online.

20 maja o godz. 11:00 odbyła się wyjątkowa e-dyskusja:

GRAŻYNA TORBICKA ROZMAWIA… O KOBIETACH, Z KOBIETAMI, DLA KOBIET.

(LIVE STREAM POD LINKIEM: https://youtu.be/fFonH1qj9dk )

Prowadzącą wydarzenie była Grażyna Torbicka – niezwykła osobowość, wyjątkowa kobieta, prawdziwa ikona kina, telewizji, dziennikarstwa.

Do rozmów zostały zaproszone bohaterki, które zawsze opowiadają się za świadomą kobiecością, a swoim przykładem – pracą i życiowymi wyborami – umacniają w kobietach ich poczucie własnej wartości. Przedstawicielki różnych profesji: media, sztuka, film, teatr, kultura, biznes, psychologia itd., o różnych osobowościach, historiach, wieku.

W dyskusjach wzięły udział min. Joanna Przetakiewicz (Era Nowych Kobiet), Marieta Żukowska (aktorka), Gabriela Muskała (aktorka, autorka sztuk teatralnych), Agnieszka Smoczyńska (reżyserka filmowa), Justyna Kopińska (dziennikarka prasowa, socjolożka, autorka reportaży, felietonistka), Katarzyna Miller (psycholożka, psychoterapeutka, autorka książek, felietonistka), Magda Bereda (piosenkarka młodego pokolenia, influencerka, youtuberka), Agnieszka Polkowska (trendwatcherka, strateżka, założycielka studio obserwacji i wdrażania trendów ‚Trendspot’), Magdalena Linke – Koszek & Karolina Cwalina – Stępniak (założycielki aplikacji HER IMPACT).

Punktem wyjścia do dyskusji były słowa Grażyny Torbickiej: Największą siłą, która może wpłynąć na bieg wydarzeń są kobiety. Ich solidarność, ich siła. Ich głos jest szeroki.

Zebrane prelegentki wspólnie rozmawiały o nowym wymiarze dotychczasowych ról kobiecych oraz o sile kobiet w rzeczywistości naznaczonej pandemią COVID-19, o wzajemnym wsparciu i współpracy, które nigdy nie były tak ważne, jak teraz.

Pierwszy panel dyskusyjny:

KOBIETY W ROLI GŁÓWNEJ W 2020 ROKU… CZYLI NOWE OBLICZE KOBIECEGO EMPOWERMENTU rozpoczął się refleksją nad planami, postanowieniami, z którymi każdy z nas wchodził w 2020 rok. Co wtedy było najważniejsze? Oraz jak w zaledwie 2 miesiące z uwagi na zaistniałą sytuację – pandemia Koronawirusa, ta perspektywa i wartości zmieniły się. Starano się zdefiniować na nowo pojęcie „kobiecości”, zwracając uwagę na rolę kobiet w obecnych realiach oraz podkreślając, jak ważna jest wiara w siebie i w swoją siłę. Bo dzięki temu właśnie świat wokół nas, świat, który współtworzymy – jest silniejszy.

O tym, że siła kobiet może zmieniać bieg wydarzeń rozmawiały prelegentki zaproszone do drugiego panelu dyskusyjnego. Wspólnie zastanawiano się nad nowym obliczem aktywizmu w czasach pandemii COVID-19 – o mocy sprawczej małych gestów, aktów wsparcia i solidarności. A także o nowej generacji aktywistek – młodym pokoleniu kobiet, na czele którego stoi Greta Thunberg, ekoaktywistka, nominowana do Pokojowej Nagrody Nobla. Był to też moment do porozmawiania o współczesnych kobiecych manifestach, które przyjmują różnoraką formę: w makro i mikro skali, w postaci ruchów i inicjatyw społecznych, troski o własną równowagę psychiczną czy odważnego realizowania swoich planów i marzeń.

Z kolei w trzecim, ostatnim panelu dyskusyjnym poruszone zostały kwestie związane z sytuacją na rynku pracy w dobie Koronawirusa – min. w środowisku artystycznym, aktorskim. Zebrane prelegentki rozmawiały o potrzebie zmian i wprowadzaniu nowych standardów – nie tylko w biznesie, ale także we własnym myśleniu. O tym, czy w dobie COVID-19 jest miejsce na marzenia, plany, na sukces, na… wizjonerstwo? Szukano odpowiedzi na pytanie, jak radzić sobie z obecną niepewną, niestabilną sytuacją, jednocześnie podkreślając, że kryzysy są zawsze początkiem czegoś nowego.

***
19 wyjątkowych prelegentek, 19 odsłon kobiecości. KOBIETY W ROLI GŁÓWNEJ. To właśnie one od zawsze znajdują się w sercu marki L’Oréal Paris. Niezależnie od pochodzenia, wieku czy koloru skóry, każda z nas jest adresatką ponadczasowego hasła marki „ponieważ jestem tego warta”. Kobiety o różnych historiach, różnych doświadczeniach, ale o jednym wspólnym mianowniku – świadomości, co oznacza być kobietą.

LIVE STREAM POD LINKIEM: https://youtu.be/fFonH1qj9dk

@lorealparis | #kobietywroliglownej

Poprzedni

FORMA NA LATA

Następny

SHOOTING STARS OD MARKI OLE LYNGGAARD COPENHAGEN

Zobacz również to: