Platforma jest potwierdzeniem działań marki w kwestii zrównoważonego rozwoju, a jej uruchomienie zbiega się z wypuszczeniem na rynek nowej, przyjaznej środowisku linii dżinsów
Wrangler®, światowy lider na rynku odzieży jeansowej i codziennej, ogłosił dzisiaj uruchomienie swojej platformy zrównoważonego rozwoju WeCare Wrangler™, która jest jednym z działań potwierdzających zaangażowanie marki w problem ochrony środowiska. Inicjatywa WeCare Wrangler łączy dorobek marki w kwestii zrównoważonego rozwoju z wymiernymi celami, które zakładają zapewnienie klientom lubianych przez nich produktów i zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko, który łączy się z ich wytworzeniem.
Uruchomienie platformy WeCare Wrangler zbiega się z wypuszczeniem na rynek kolekcji Retro® Green Jean obejmującej ulubione fasony Wrangler stworzone z naturalnych włókien i przyjaznych środowisku materiałów oraz wykończone dodatkami z recyklingu.
„To, z czego powstają ubrania Wrangler, ma dla nas wielkie znaczenie. Projektowanie odzieży, którą tak kochają nasi klienci, oznacza dla nas przede wszystkim szacunek dla planety i ludzi, dla których jest ona domem” – mówi Tom Waldron, wiceprezes wykonawczy i prezes marki światowej we Wrangler, i dodaje, że „platforma zrównoważonego rozwoju WeCare Wrangler jest swego rodzaju drogowskazem, który pomoże branży denimowej wprowadzić pozytywne zmiany w kwestii ochrony środowiska i problemów społecznych”.
Innowacje w dziedzinie zrównoważonego rozwoju: trzy najważniejsze obszary działań
Platforma WeCare Wrangler to szereg działań skupionych na trzech głównych obszarach:
Planeta:
Kultowe ubrania denimowe Wrangler to przede wszystkim bawełna, dlatego marka dokłada wszelkich starań, by zadbać o ziemię, na której jest ona uprawiana. Od ochrony gleby przez zmniejszanie zużycia wody po ograniczanie odpadów i mniejsze zużycie energii – wywieranie jak najmniejszego szkodliwego wpływu na środowisko jest jednym z priorytetów marki.
Produkt:
We Wrangler mamy świadomość, że zasoby naszej planety nie są nieograniczone. Właśnie dlatego cały czas mamy na uwadze to, w jaki sposób i z czego są wytwarzane nasze produkty oraz jak zmniejszyć zużycie zasobów.
Ludzie:
We Wrangler mamy również na uwadze dobro ludzi. Oznacza to między innymi sprawiedliwe i godne traktowanie pracownika w łańcuchu dostaw na całym świecie. Mamy tutaj również na względzie utrzymanie naszych zobowiązań w kwestii zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko.
Nasza odpowiedzialność w liczbach
W ramach działań WeCare Wrangler marka kontynuuje wcześniej podjęte kroki w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości i wyznacza sobie ambitne cele, które obejmują:
- 100% odpowiednich substancji chemicznych w całym łańcuchu dostaw do roku 2023,
- 100% zasilania energią odnawialną we wszystkich zakładach będących własnością firmy lub z nią współpracujących do roku 2025,
- 100% bawełny pochodzącej ze zrównoważonych źródeł do roku 2025,
- 50% mniej zużywanej wody do roku 2030.
Ubrania przyjazne środowisku dzięki innowacjom i współpracy
Siłą napędzającą zrównoważony rozwój w łańcuchu dostaw Wrangler jest strategiczna współpraca. W zeszłym roku marka zobowiązała się przestrzegać wytycznych opisanych przez Fundację Ellen MacArthur w programie Jeans Redesign. Kolejnym krokiem jest dołączenie do inicjatywy Make Fashion Circular, która łączy liderów przemysłu odzieżowego w celu nawiązania współpracy, której efektem są ubrania produkowane z bezpiecznych i odnawialnych surowców, nowe modele biznesowe promujące ich wykorzystanie i działania zachęcające do recyclingu starych ubrań.
„Nieustannie szukamy nowych możliwości współpracy z partnerami i dostawcami, dzięki którym negatywny wpływ na planetę jest coraz mniejszy”, mówi Jeff Frye, wiceprezes ds. rozwoju produktu i zamówień bezpośrednich w Kontoor Brands. „Jeśli będziemy działać wspólnie, uda nam się stworzyć ubrania, które nie tylko świetnie wyglądają, ale również dbają o środowisko”.
Aby dowiedzieć się więcej na temat zobowiązań marki Wrangler, wyznaczonych celów i zasobów, odwiedź: wrangler.com/sustainability