Odpowiedzialne podejście do zarządzania wodą obejmie cały łańcuch dostaw
Wrangler®, światowy lider w produkcji odzieży denimowej i ubrań codziennych, przedstawił dzisiaj swój plan dotyczący świadomej i zrównoważonej gospodarki zasobami wodnymi. Nowy cel to zmniejszenie zużycia wody o połowę do końca roku 2030. Cel ten ma być realizowany na różnych etapach produkcji – od uprawy bawełny przez produkcję tkanin aż po wykańczanie gotowych ubrań denimowch – podczas których zużywane jest około 95% wody potrzebnej do wyprodukowania jednej pary dżinsów.
W kwietniu tego roku Wrangler ogłosił, że udało mu się zaoszczędzić więcej wody, niż zakładał początkowy plan na rok 2020. Na samym tylko etapie wykańczania produktów denimowych marce udało się zaoszczędzić ponad 7 miliardów litrów wody, co odpowiada codziennemu zapotrzebowaniu na wodę prawie 4 miliardów ludzi.
„Wyciągamy wnioski z własnych doświadczeń w kwestii ograniczania zużycia wody i chcemy poszerzać zasięg naszych działań, tak, by objęły również inne elementy naszego łańcucha dostaw”, mówi Tom Waldron, Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający ds. Marki na Świecie we Wrangler. „Nowy cel, który sobie wyznaczyliśmy, jest ambitny, ale potrzebny. Nowe technologie i skuteczne działania pozwolą nam rozwijać się na tym polu i przyspieszyć rozwój branży denimowej w kwestii ochrony zasobów wodnych”.
By zrealizować wyznaczony cel, podjęliśmy współpracę z Transformers Foundation. Ma ona na celu przeprowadzenie wnikliwych badań dotyczących bilansu wodnego i analizę zużycia wody na etapie produkcji przez branżę denimową. Badanie będzie dotyczyło niespójności danych dotyczących zużycia wody w łańcuchu dostaw na całym świecie i określi przeciętne wzorce dla branży, które będą publicznie dostępne i możliwe do zrealizowania przez wszystkie podmioty działające w tej branży. Wyniki badań na temat minimalnego zużycia wody zostaną również wykorzystane przez Wrangler w celu oszacowania ilości wody, jaką można zaoszczędzić, by osiągnąć wyznaczony przez markę cel, przy wykorzystaniu innowacji technologicznych.
„Nowy cel, który sobie wyznaczyliśmy, pozwala nam skoncentrować się na ważnych problemach i wyznaczać kierunek zmian dla całej branży denimowej w kwestii ochrony zasobów wodnych. Woda to wspólne dobro i dlatego jesteśmy za nią współodpowiedzialni”, powiedział Roian Atwood, Dyrektor ds. Zrównoważonego Biznesu we Wrangler. „Współpraca z Transformers Foundation pozwoli rozwinąć i przyspieszyć wspólne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży denimowej”.
Wraz z działaniami ograniczającymi zużycie wody na etapie wykańczania produktów Wrangler planuje kontynuować dwa projekty o kluczowym znaczeniu w procesie produkcji denimu. Jednym z nich jest innowacyjna metoda farbowania pianą Indigood® oraz inne środki mające na celu efektywne zużycie wody w uprawie bawełny. W roku 2019 Wrangler był pierwszą marką, która zaprezentowała denim barwiony za pomocą piany. Jest to rewolucyjny proces, który ograniczył zużycie wody do zera. Jeszcze wcześniej, w roku 2017, Wrangler stworzył Science and Conservation Program. To grupa profesjonalistów obejmująca ekspertów z branży rolniczej, pionierskich rolników i partnerów non-profit, którzy połączyli swoją wiedzę i doświadczenie, by pomóc w budowie prężnie działającej i odtwarzalnej sieci dostawców bawełny.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o proekologicznych inicjatywach Wrangler, odwiedź https://www.wrangler.com/sustainability.
Wrangler®
Wrangler® to marka w portfolio Kontoor Brands (symbol na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych: KTB), która od ponad 70 lat jest symbolem autentycznego amerykańskiego stylu. Bogate dziedzictwo i historia marki osadzone w zachodniej części Stanów Zjednoczonych sprawiają, że jest ona źródłem niepowtarzalnej jakości i ponadczasowej estetyki. Kolekcje dla mężczyzn, kobiet i dzieci cechuje wyjątkowy styl i wygoda, które inspirują noszących do tego, by być gotowym na wszystko, co przynosi życie, dzień po dniu. Produkty Wrangler są dostępne w sklepach detalicznych na całym świecie, włącznie z flagowymi salonami marki w Denver i Dallas, w domach towarowych, sklepach specjalistycznych, sklepach dostarczających odzież westernową oraz online. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź Wrangler.com.
Transformers Foundation
Transformers Foundation to głos branży denimowej, który dostarcza informacji na temat zachodzących w niej zmian.
Pomimo swojego rozmiaru, łańcuch dostaw branży denimowej nigdy nie był reprezentowany przez żadną organizację, która broniłaby jego interesów przed udziałowcami – bez względu na to, czy są to poszczególne marki czy organizacje pozarządowe. Głos branży denimowej nie jest w żaden sposób reprezentowany również w mediach, a któż inny, jeśli właśnie nie jej przedstawiciele są najbardziej uprawnieni do tego, by mówić o innowacjach i zaawansowanych technologicznie procesach produkcji? Fundacja Transformers jest organizacją non-profit założoną w odpowiedzi na potrzeby artykułowane przez Kingpin’s Exhibitors, wskazujące na konieczność reprezentacji oraz zapewnienia koordynacji, rzetelnych informacji i edukacji w całym łańcuchu dostaw. Transformers Foundation to główna organizacja branży denimowej, która działa na różnych poziomach. Jej nadrzędnymi celami jest edukacja, nawiązywanie współpracy z innymi organizacjami w celu rozwiązywania problemów natury społecznej, ekologicznej i technicznej, jak również wzbudzanie popytu na odpowiedzialną modę, tworzoną z poszanowaniem środowiska. Więcej informacji na temat fundacji dostępnych jest pod adresem http://kingpinstransformers.com/