Nowy produkt powstał zgodnie z zasadami gospodarki w obiegu zamkniętym: ściereczka jest wykonana w 100% z PET, pochodzącego z recyklingu, a kartonowe opakowanie w 100% nadaje się do recyklingu. Wprowadzenie na rynek nowej ściereczki jest częścią strategii Viledy, która opiera się na innowacyjności, skupionej na zrównoważonym rozwoju.
100% z recyklingu i najlepsze efekty czyszczenia
Nowa ściereczka i opakowanie zostały zaprojektowane tak, aby w praktyce realizować zasady gospodarki w obiegu zamkniętym, jednocześnie spełniając wysokie wymagania, dotyczące wydajności czyszczenia, które użytkownicy kojarzą ze ściereczkami z mikrofibry. Nowe ściereczki składają się w 100% z materiału PET, pochodzącego z recyklingu z plastikowych butelek. Producent zadbał też o ekologiczne, kartonowe opakowanie. Brązowy karton zewnętrzny (eksponowany na półce) został wykonany w ponad 90% z materiałów, pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu. – Konsumenci poszukują produktów o wiele bardziej przyjaznych dla środowiska, ale nie chcą rezygnować z wydajności czyszczenia lub wygody – mówi Piotr Piecha, Dyrektor Marketingu w Vileda.
– W testach porównawczych produktów nowa tkanina, pochodząca z recyklingu zachowuje się tak samo pod względem wszystkich istotnych kryteriów jak nasze, najlepiej sprzedające się, trwałe ściereczki Microfibre Colors – dodaje Piotr Piecha.
Love it clean
Nowy produkt, jako jeden z pierwszych z serii Vileda, został oznaczony nowym oznaczeniem „Love it clean”.
– Opracowywanie jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań jest kluczowym filarem naszego podejścia do innowacji. Nieustannie badamy nowe, bardziej zrównoważone rozwiązania i bierzemy pod uwagę kryteria środowiskowe w całym naszym łańcuchu wartości – od zaopatrzenia do utylizacji. Naszym logo „Love it Clean” chcemy zapewnić konsumentów o korzyściach dla środowiska, płynących z naszych innowacji – wyjaśnia Piotr Piecha. – Tylko produkty, które spełniają wiele surowych kryteriów środowiskowych, kwalifikują się do umieszczenia na opakowaniu logotypu „Love it clean” – dodaje.
Vileda marką przyjazną środowisku
Wprowadzenie na rynek nowego produktu jest częścią szerszej inicjatywy firmy, która ma na celu promowanie zrównoważonego rozwoju. – Zrównoważony rozwój wymaga zaangażowania ze strony społeczeństwa, w tym firm na całym świecie – mówi Tim Molek, Prezes Regionu AMER Consumer i odpowiedzialny za strategię zrównoważonego rozwoju Freudenberg Home and Cleaning Solutions – firmy, do której grupy należy marka Vileda.
– Tworząc nowe produkty, wierzymy we wdrażanie rozwiązań wysokiej jakości, które cenią nasi konsumenci, ale w możliwie najbardziej zrównoważony sposób. Dzięki naszej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju „Love it Clean” dążymy do tego, aby jako całość stać się firmą bardziej przyjazną dla środowiska. Jesteśmy zaangażowani w realizację wizji gospodarki w obiegu zamkniętym, świata, w którym odpady są ponownie wykorzystywane i pozostają w cyklu gospodarczym. Dlatego wyznaczyliśmy sobie ambitne cele w ramach Globalnego Zobowiązania Fundacji Ellen MacArthur – tłumaczy ekspert.