fbpx
sobota, 22 czerwca 2024

Z najnowszego badania LEGO® Play Well 2024 wynika, że tylko 30% polskich rodziców ma świadomość, iż zabawa jest podstawowym prawem dziecka zapisanym w Konwencji ONZ1. Wnioski z badania wskazują, że zabawa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych jest nie tylko formą spędzania wolnego czasu, ale stanowi ważny element rozwoju młodych umysłów i jest idealną okazją do zacieśniania więzi rodzinnych czy budowania nowych przyjaźni. W związku ze zbliżającym się Dniem Dziecka Grupa LEGO pragnie zwrócić uwagę na znaczenie zabawy i zachęcić rodziców do poświęcenia swoim pociechom czasu na rodzinną rozrywkę. Tak, aby tworzyć więzi rodzinne oraz rozwijać zainteresowania i kreatywność dzieci poprzez wspólne budowanie klockami LEGO. Dzięki kreatywnej zabawie dzieci świadomie kształtują własne zasady, zainteresowania i cechy osobowości.

Dla dzieci czas zabawy to moment, w którym poszerzają swoje horyzonty i rozwijają zainteresowania. Aż 89% dzieci na całym świecie twierdzi, że zabawa pomaga im być prawdziwymi sobą, a 85% podkreśla, że kiedy uczą się nowych rzeczy poprzez zabawę, mniej obawiają się popełniania błędów i bycia ocenianym przez innych. Wyniki badań wskazują również, że zabawa rozwija kluczowe umiejętności niezbędne do rozwoju i odniesienia sukcesu w szkole i dorosłym życiu, a dzięki odpowiednim narzędziom dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania i pasje. Ponadto czas spędzony na zabawie, budowaniu lub wykonywaniu prac plastycznych pobudza wyobraźnię najmłodszych i rozwija kreatywne myślenie.

Zabawa jako pomost budujący relacje

Nie od dziś wiadomo, że wspólna zabawa jest idealną okazją do pogłębiania więzi rodzinnych. Jak potwierdza 88% ankietowanych polskich rodziców, czas spędzony na zabawie pomaga im lepiej poznać swoje dziecko. Jednak aż 86% dorosłych przyznaje, że chciałoby móc spędzać z dziećmi więcej czasu na takich aktywnościach. To właśnie poprzez współuczestnictwo w rozrywce i dzielenie się emocjami tworzy się więź oparta na wzajemnym zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. Wpływa to także na budowanie porozumienia na innych płaszczyznach – aż 89% respondentów przyznaje, że wspólnie spędzony czas poprawia ogólne samopoczucie rodziny.

Aż 54% badanych polskich rodziców uważa, że wymyślanie zajęć dla dziecka może być trudne, dodatkowo aż 46% czasami postrzega zabawę z dzieckiem jako swój obowiązek, a 48% uważa, że dzieci nie zawsze chcą bawić się z rodzicami. W odpowiedzi na wyzwania stojące przed rodzicami i dziećmi Grupa LEGO w ramach kampanii „Zabawa w Waszych rękach” przekonuje dorosłych do otwarcia się na potrzeby i wybory najmłodszych. Z okazji Dnia Dziecka Grupa LEGO planuje również wyjątkową aktywność dla całej rodziny – strefę zabaw w Warszawie składającą się z tematycznych pokoi.

Już za kilka tygodni będziemy obchodzić jedną z najpiękniejszych okazji w roku – Dzień Dziecka. Wielu dorosłych boryka się z problemem, jakie prezenty podarować swoim najmłodszym i jak spędzić ten wyjątkowy dzień. Poprzez nasze działania chcemy powiedzieć rodzicom, że najcenniejszą rzeczą, jaką mogą podarować swoim dzieciom, jest wspólnie spędzony czas na kreatywnej zabawie oraz swoboda w odkrywaniu pasji i zainteresowań. Poprzez wspólne budowanie nie tylko poszerzamy wyobraźnię i rozwijamy zainteresowania, ale także budujemy trwałe relacje – mówi Maciej Seliński, dyrektor generalny na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie w Grupie LEGO.

Strefa zabaw LEGO w Warszawie

Nowa kampania „Zabawa w Waszych rękach” będzie widoczna w całym kraju i w mediach w najbliższych tygodniach. Co więcej, w ostatnim tygodniu przed Dniem Dziecka, marka LEGO będzie przekonywać mieszkańców Warszawy, aby dali swoim dzieciom możliwość wyboru, jak chcą bawić się razem jako rodzina. W tym celu na Placu Konesera na warszawskiej Pradze powstanie angażująca strefa zabaw, w której maluchy będą mogły odkrywać różne pokoje tematyczne inspirowane LEGO. Dzięki unikalnemu wystrojowi każdego pomieszczenia dzieci będą mogły zanurzyć się w świecie klocków, wykonywać kreatywne zadania i po prostu znakomicie się bawić. Strefa zabawy LEGO rusza 25 maja i będzie dostępna bezpłatnie dla dzieci od 5 roku życia, do 2 czerwca.

Badanie „LEGO Play Well 2024” zostało przeprowadzone przez firmę LEGO i Edelman DXI na koniec 2023 r. w 36 krajach, w tym w Polsce, wśród 36 000 rodziców i 25 532 dzieci w wieku od 5 do 12.

Poprzedni

Innowacyjne podejście do diety ketogenicznej

Następny

Radykalna pielęgnacja z RADICAL med! Specjalistyczne szampony od Instytutu Dermokosmetyków IDEEPHARM

Zobacz również to: