fbpx
piątek, 19 kwietnia 2024

Dzień Ziemi to święto, które z roku na rok jest obchodzone przez coraz więcej globalnych firm. Jedną z nich jest Starbucks, który nieustannie dąży do wprowadzania kolejnych ekologicznych rozwiązań do swoich łańcuchów produkcji. Dzięki współpracy z Too good to go, tylko na rynku polskim firmie udało się do tej pory uratować przed wyrzuceniem już ponad 337 tys. produktów. Co więcej, od początku tego roku marka wspiera startup EcoBean w ponownym wykorzystywaniu kawowych fusów np. w słomkach.

Na początku zeszłego roku Starbucks postawił ważny krok w stronę działań pozytywnie wpływających na środowisko i w specjalnie wydanym oświadczeniu zapowiedział, że do 2030 roku stanie się “resource-positive”, czyli firmą oszczędzającą zasoby. Już dzisiaj możemy obserwować pierwsze zmiany, oparte na pięciu obszarach określonych przez firmę. Należą do nich przede wszystkim zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i produkcji odpadów.

Działania podejmowane przez Starbucks polegają m.in. na odejściu od plastikowych jednorazowych opakowań, ograniczaniu marnowania jedzenia i rozwijaniu bardziej przyjaznych środowisku kawiarni. W ubiegłym roku sieć na stałe zrezygnowała z plastikowych słomek, wprowadzając ich papierową alternatywę oraz innowacyjne bezsłomkowe pokrywki na zimne napoje. Już wkrótce w kawiarniach pojawią się również drewniane sztućce, wykonane z brzozowego drewna i naturalnego wosku, pozyskanych ze zrównoważonych gospodarstw leśnych.

Współpraca dobra dla środowiska

Do tej pory udało się podjąć dwa rewolucyjne działania, które w dużym stopniu zbliżyły Starbucks do realizacji celu. W 2019 roku, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, sieć dołączyła do partnerów aplikacji Too good to go, razem z którą ratuje swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Każdego dnia ceny niesprzedanych posiłków obniżane są o min. 70 proc., a użytkownicy aplikacji mogą kupić je i odebrać o wyznaczonej godzinie. Dzięki tej współpracy udało się uratować już ponad 337 tysięcy produktów.

Starbucks wspiera także EcoBean, polski startup z Politechniki Warszawskiej, który rozpoczął testy nad rewolucyjnym projektem ekologicznych słomek wykonanych częściowo ze zużytych fusów kawowych. To pierwsza tego typu inicjatywa na rynku kawiarnianym w Polsce. Nowe słomki mają spełniać wymagania dyrektywy „plastikowej” zakazującej od lipca tego roku wykorzystania wielu biodegradowalnych polimerów w produkcji słomek do napojów.

Niemarnowanie ze Starbucks dla każdego

W troskę o działania dla dobra naszej planety Starbucks angażuje również swoich gości, bo to właśnie oni mają największą moc! Dzięki akcji „Zabierz fusy do domu!” każdy może wziąć całkowicie za darmo specjalnie poporcjowane fusy, aby wykorzystać je w domu jako np. peeling kawowy, nawóz dla roślin albo ekologiczny środek do czyszczenia przypalonych garnków i tym samym przyczynić się do redukcji ilości odpadów.

Każdy może też poprosić o darmowe napełnienie swojej wielorazowej butelki wodą filtrowaną, a dodatkowo od początku działalności w Polsce, czyli od ponad 10 lat obowiązuje zniżka 1 zł za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem „Bring Your Own Tumbler”, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. W trakcie pandemii wypracowano specjalne bezdotykowe procedury, dzięki którym realizacja takiej praktyki jest nadal możliwa, a Starbucks może w ten sposób stale zwiększać swój pozytywny wpływ na środowisko.

Poprzedni

Miasto z mgły

Następny

Dla koneserów intrygujących smaków. Kolekcja gorzkich czekolad Terravita Cocoacara

Zobacz również to: