Czy warto stosować probiotyki w czasie ciąży?


Ciąża to wyjątkowy okres dla kobiety. Przez kilka kolejnych miesięcy jej ciało będzie mikroświatem dla rozwijającego się w niej nowego życia. Dlatego też tak ważna jest troska o odpowiednią dietę, wzbogaconą probiotykami i – o ile jest taka potrzeba – suplementami. Wiele składników odżywczych można dostarczyć organizmowi poprzez zbilansowany i różnorodny sposób odżywiania. Resztę natomiast można uzupełnić produktami z pobliskiej apteki.

Probiotyki w ciąży – co należy wiedzieć?

Probiotyki w ciąży są fantastycznym uzupełnieniem codziennej diety, dzięki którym można usunąć niektóre objawy ze strony układu pokarmowego. Niektórzy są zdania, że stosowanie probiotyków w ciąży, ale też w okresie laktacji, może ograniczyć występowanie chorób alergicznych. Inni lekarze z kolei uważają, że wpływ ten jest niejasny, choć nie warto zapominać, że probiotyki generalnie stanowią bardzo ważny element organizmu. Flora jelitowa matki jest kluczowa dla prawidłowego rozwoju dziecka. Maluch już w 48 godzin po porodzie ma własną florę jelitową. Dobre bakterie dla wzmocnienia odporności pociechy znajdują się nie tylko w obrębie brodawek sutkowych, ale również w mleku.

Warto pamiętać, że probiotyki można przyjmować, sięgając po środki dostępne w aptekach, ale też pozytywne substancje znajdziemy po prostu w codziennych artykułach spożywczych, między innymi w kiszonej kapuście i kiszonych ogórkach oraz kefirach. Naturalne probiotyki powinny być obecne w codziennej diecie kobiety spodziewającej się dziecka. Probiotyki świetnie poprawiają trawienie, wchłanianie oraz wzmacniają system immunologiczny. Biorą też udział w produkcji witamin z grupy B, które mają duży wpływ na system nerwowy i zdrowie psychiczne oraz witaminę K. Ponadto, probiotyki pozwalają zapobiegać infekcjom pochwy.

Suplementacja diety w ciąży

Oprócz probiotyków, kobieta w ciąży powinna zadbać o dostarczenie niezbędnych składników odżywczych. Rozwijający się płód pobiera substancje z organizmu matki, przez co kobieta może odczuwać niedobory niektórych z nich. Warto pojedynczo wprowadzać suplementację do diety i unikać raczej zestawów multiwitamin. Istotne jest również to, aby przed rozpoczęciem zażywania suplementów zrobić badania krwi – wówczas będziesz mieć pewność, że przyjmujesz dokładnie ten składnik, którego rzeczywiście potrzebujesz. Pamiętaj, że nadmiar substancji również może być dla Ciebie niekorzystny. Podstawą zachowania prawidłowej diety w przypadku kobiety w ciąży jest obecność kwasu foliowego i witaminy D3.

Poprzedni Czy on jest we mnie zakochany? 8 sygnałów świadczących o tym, że on cię kocha
Następny KARNAWAŁOWY MAKEUP