Gdy dopada depresja. Pomysły na podniesienie nastroju

Kiedy dźwigasz na sobie zbyt wiele problemów, narasta w tobie frustracja, bez żadnej przyczyny ogarnia cię nagłe zmęczenie i przygnębienie, daj sobie czas na uzupełnienie utraconych zasobów. Drobne przyjemności odwrócą uwagę od negatywnych myśli, zniknie przygnębienie i depresja!

Oto garść inspirujących pomysłów na zadbanie o siebie!

  • Posłuchaj muzyki, która kojarzy ci się z najszczęśliwszymi momentami twojego życia.
  • Zapal kilka zapachowych świec i poczęstuj się lampką ulubionego wina (herbaty, ziół itd.)
  • Weź dziesięciominutowy gorący prysznic, przebierz się w pachnące świeżością, miękkie ubranie.
  • Napisz na kartce co najmniej 10 rzeczy, za które odczuwasz wdzięczność.
  • Idź wcześniej do łóżka, śpij co najmniej 8 godzin.
  • Umów się na sesję z psychoterapeutą. Nawet jedno spotkanie może sprawić wielką różnicę!

Lepiej jest zapalić świecę, niż przeklinać ciemność.

Matka Teresa z Kalkuty

  • Powiedz głośno: „Nic nie trwa wiecznie. To również przeminie”.
  • Przez piętnaście minut wizualizuj wymarzone, cudownie spokojne miejsce, wyobraź sobie, że jesteś tam teraz.
  • Zajmij się jakąś monotonną, powtarzalną czynnością, taką jak pasjans, robienie na drutach, układanie puzzli.
  • Jeśli jesteś religijna, pomódl się, jeśli interesują cię sprawy duchowe – medytuj.
  • Jeśli masz taką możliwość, posłuchaj szumu rzeki i obserwuj monotonny ruch wody.
  • Kup urządzenie emitujące szum wody – np. malutką, domową fontannę. Słuchaj szumu wody gdy czujesz, że przytłaczają cię negatywne emocje.
  • Napisz opowiadanie puszczając wodze wyobraźni. Zatrać się w swoich fantazjach!
  • Idź na rower.
  • Udaj się na jednodniową wycieczkę i zrób 10 zdjęć, które wydadzą się tobie w jakiś sposób ważne , inspirujące.
  • Przytul kogoś, kogo kochasz na kilka minut. Według naukowców przytulanie się i dotyk wyzwala uwolnienie hormonów szczęścia.
  •  Spędź kilka chwil z osobą, która cię inspiruje, wspiera i przy której czujesz się bezpiecznie.

W życiu nie chodzi o czekanie aż burza minie. Chodzi o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.

Vivian Green

  • Pomóż komuś w jakiejś ważnej dla ciebie sprawie.
  • Poćwicz jogę. Nawet 5 minut podstawowych pozycji zlikwiduje napięcie i ukoi system nerwowy.
  • Idź do przytulnej kawiarni, zamów pyszną kawę lub inny ulubiony napój i posiedź tam godzinę lub dwie, czytając książkę lub magazyn.
  • Usuń ze swojego otoczenia wszelkie przedmioty, które przypominają ci te gorsze chwile, wywołują smutek, żal, gorycz lub złość. Pozbądź się ich – zajmują twoją przestrzeń i napełniają ją negatywizmem.
  • Zrób sobie manicure, potem wymasuj dłonie pachnącym kremem.
  • Ułóż listę energetyzujących klipów, które włączysz, jak tylko poczujesz że ogarniają cię negatywne emocje.
  • Jeśli chce ci się płakać, nie wstrzymuj łez, pozwól sobie na swobodny płacz, ba, nawet płacz jak małe dziecko. Powstrzymywanie smutku powoduje depresję, a jego swobodna ekspresja szybko przegoni ciemne chmury.

Ego mówi: gdy wszystko się ułoży, wówczas poczuję spokój. Duch mówi: znajdź swój spokój i wszystko się ułoży.

Marianne Williamson

  • Napisz 100 rzeczy, które kochasz w swoim życiu. Spróbuj, to łatwiejsze niż myślisz i naprawdę pomaga!
  • Jeśli ktoś poprosił cię o zrobienie czegoś, co cię przerasta, nie chcesz tego zrobić, nie pasuje Ci, czujesz odrazę, smutek, strach, powiedz jasno, krótko i stanowczo – NIE. Jeśli myślisz NIE, powiedz NIE. Musisz nauczyć się mówić NIE, bez lęku i poczucia winy, asertywność to kolejny element układanki zwanej SZCZĘŚCIEM.
  • Idź na zakupy, spraw sobie jakiś drobiazg, którego niekoniecznie potrzebujesz, ale świadczy o tym, że dbasz o siebie.
  • Idź na długi, leniwy spacer, słuchając ulubionej muzyki.
  • Utnij sobie piętnastominutową drzemkę.
  • Zaplanuj weekend  – spędź go sama, odpoczywając od codziennego zgiełku, bądź z ludźmi, których kochasz.
  • Zaparz filiżankę ulubionej herbaty i posiedź sama ze sobą, w spokojnym miejscu.
  • Wyraź swoje negatywne emocje i myśli, zapisując je w swoim dzienniku. Osoby, którym dokucza nawracająca depresja, odczuwają poprawę nastroju regularnie prowadząc dzienniczek emocji.
  • Pobaw się ze swoim zwierzakiem.

Ludzie są dokładnie tak szczęśliwi, jak myślą, że są.

Abraham Lincoln

  • Przeorganizuj swoje miejsce do pracy, pozbywając się wszelkich zbędnych przedmiotów. To wspaniale oczyści twój umysł i powiększy przestrzeń.
  • Uśmiechnij się do swojego odbicia w lustrze.
  • Poczytaj książkę – pod ciepłym koce, jeśli na zewnątrz jest zimno, lub na leżaku, gdy praży słońce!
  • Zapisz się na dowolne zajęcia – to doskonale uspołecznia i wzbogaca życie.
  • Pooglądaj kiczowate seriale lub poczytaj brukowce.
  • Umów się na masaż i / lub do kosmetyczki.
  • Jeśli jesteś religijna – pomódl się.
  • Praktykuj mindfulness. Medytuj.

Kto potrafi cieszyć się z małych rzeczy, mieszka w ogrodzie pełnym szczęśliwości.

Phil Bosmans

  • Weź gorącą kąpiel z magnezem – regularnie stosowana doskonale wyrównuje niedobory tego pierwiastka, zapewnia spokój ducha, koi system nerwowy.
  • Idź do kina – sama lub z osobą towarzyszącą.
  • Weź wolne w pracy i cały dzień poświęć na zaopiekowanie się sobą.
  • Zjedz kilka kawałków gorzkiej czekolady. Czekolada wyzwala hormony szczęścia, obniża hormony stresu, powoduje, że znika przygnębienie i depresja! (Uwaga, sposób nie jest polecany osobom, które „zajadają” depresję!)
  • Przez pół godziny skup swoją uwagę wyłącznie na oddechu.
  • Obejrzyj kilka odcinków ulubionego serialu.
  • Opróżnij szafę z nieużywanych ciuchów i przekaż je na cele dobroczynne.
  • Jeśli musisz podjąć trudną decyzję, zrób listę ZA i PRZECIW.
  • Idź na siłownię i wyrzuć z siebie cały nagromadzony stres.
  •  Tańcz swobodnie do muzyki, pozwalając ciału na niekontrolowany ruch.
  • Obejrzyj komedię.
  • Pobiegaj na łonie natury, w lesie, przy jeziorze – piękne widoki uwolnią endorfiny i otworzą twój umysł na piękno otaczającego świata.
  • Zjedz ulubiony, słodki deser, bez krzty poczucia winy!
  • Jadąc samochodem włącz głośną muzykę i śpiewaj ile sił w płucach.
  • Przez cały dzień pozostań OFFLINE (ha, to dopiero wyzwanie 🙂
No Comments Yet

Comments are closed