Parfois prezentuje nowe kolekcje na jesień-zimę i okres świąteczny w formie wyjątkowego doświadczenia dla zmysłów


W wyjątkowej scenerii galerii sztuki Nuno Centeno w Porto, 24 października marka PARFOIS zaprezentowała ekskluzywną kolekcję Winter & Christmas. Wydarzenie zgromadziło międzynarodowe media i przyjaciół marki, wśród nich influencerki Deborę Rosa, Anitę da Costa i Emelie Natasch, czy muzyczkę Marem Ladson. Dnia 26 października otworzono drzwi do przekształconej w Pop-Up Store galerii, oferując bogaty program kulturalny i niezapomniane doświadczenia odwiedzającym.

Inspiracją kampanii FW19 była nowoczesna przestrzeń przemysłowa gdzie sztuka, moda, technologia i kultura łączą się w sposób nieoczywisty i harmonijny. Odzwierciedleniem wartości marki była noc pełna niespodzianek. Nastrojowy koncert Hiszpanki Marem Ladson poprzedził tajemną kolację w otoczonej zielenią przestrzeni, w której zmysły dopieszczały przysmaki szefa kuchni Mito.

Spośród wielu atrakcji zorganizowanych przez PARFOIS i Canal 180 TV była wystawa ilustracji sześciu młodych artystek na temat odkrycia świata kobiet oraz interaktywna instalacja artystyczna wykonana przez Grandpa’s Lab. Każdy z gości miał możliwość wyhaftowania swoich inicjałów na specjalnej torbie na ramię w trzech modelach stworzonych przez trzech artystów: Gonzalo Muino (Hiszpania), Marialauri Fedi (Włochy) i Mariany Malhao (Portugalia).

IMAGINATION

Sofia Moser Leitão — modelka, stylistka i DJ-ka skłaniająca się ku muzyce disco, rockowej i francuskiej — stworzyła wyjątkowy set muzyczny dopasowany do nastroju nowej kolekcji, łączący wspomnienia z przeszłości z przebłyskami przyszłości.

PRESENCE

Interaktywna instalacja artystyczna Grandpa’s Lab przenosi widza do wirtualnego świata. Interakcja z tym „lustrem” polega na wykorzystaniu ruchu ciała do odkrywania teraźniejszości. Ze spotkania tych dwóch światów rodzą się ulotne scenariusze, rozwijające się w pojedynczych akcjach i reakcjach. Materializacja owego bezprecedensowego świata odbywa się na przezroczystym i świetlistym tle, ukazującym futurystycznego awatara, który jest także obecny w czasie rzeczywistym.

SEARCH

Aby uświetnić 25. rocznicę Parfois, Canal180 zaprosił sześć młodych artystek do przedstawienia ilustracji na temat odkrywania świata kobiet. Ta niewielka wystawa zabiera widza w podróż dookoła świata poprzez wizje artystek z sześciu krajów — Kiki Ljung (Belgia), Alice Wietzel (Francja), Mariany Malhão (Portugalia), Oli Dobrzyńskiej (Polska), Barbary Dziadosz (Niemcy), Mar Hernández (Hiszpania) — których twórczość skupia się na kobiecej narracji.

LIVE

Koncert hiszpańskiej artystki Marem Ladson, uważanej za objawienie sceny muzycznej, daje nadzieję na bardziej empatyczną przyszłość. W wieku 11 lat skomponowała swoją pierwszą piosenkę o znęcaniu się, jakiego doświadczyła w szkole. Od tamtej pory jej potrzeba przeobrażania koszmarów w piosenki uczyniła ją jednym z głosów nowego pokolenia.

Fall/Winter 2019

Nowe propozycje marki na zimę i okres świąteczny są wynikiem połączenia znanego już stylu Parfois z głównymi trendami bieżącego sezonu. W tym chłodnym sezonie położono nacisk na warstwy i proporcje, ustanawiając równowagę pomiędzy różnymi materiałami i kształtami, tak aby stworzyć look, który jest przytulny, ale jednocześnie wyraża pewność siebie i wyjątkową osobowość.

Element zabawy zarezerwowany jest dla akcesoriów, które mnożą się w nieoczekiwanych kombinacjach, takich jak torby tote pokryte patchworkiem czy torebki do noszenia przez ramię z futrzanym wykończeniem. Kolczyki są głównymi nośnikami stylu w biżuterii, a na pierwszy plan wysuwają się akcesoria do włosów: od funkowych spinek z błyszczącymi zdobieniami po kapelusze rodem z lat 90.

W kolekcji odzieży znajdziemy wybór key items: miejskie płaszcze, miękkie dzianiny, plisowane spódnice i koszule w wyraziste wzory.

SEE NOW, BUY NOW – Exclusive Shop Experience

Dnia 26 października Galeria Sztuki Nuno Centeno otwiera swoje podwoje przekształcona w Pop-Up Store z programem kulturalnym pod kuratorstwem Parfois. To wyjątkowe doświadczenie zakupowe pozwoli odwiedzającym poznać z pierwszej ręki najnowsze produkty marki. Goście mogą też liczyć na niespodzianki i prezenty. Dzięki połączeniu sił z lokalnymi i międzynarodowymi partnerami program przewidziany na ten dzień obejmuje rozmowę z przedstawicielami platformy modowej WGSN na temat przyszłego konsumenta, pokaz filmu dokumentalnego „Westwood: Punk, Icon, Activism” przygotowany we współpracy z Porto/Post/Doc, koncert Sequin w ramach kooperacji z wytwórnią Lovers & Lollypops, oraz set DJ-ski w wykonaniu Sophie (Sofia Moser Leitão). Program obejmuje również interaktywne atrakcje przygotowane przez Grandpa’s Lab oraz wystawę sześciu ilustratorek pod kuratorstwem Canal 180. Here & Now nawiązuje dialog z publicznością na temat tego, czego Parfois doświadcza w tej chwili, w dążeniu do stworzenia więzi pomiędzy marką, a jej społecznością i wyrażeniu jej tożsamości.

The Place

Nie jest to jednak zwykła prezentacja. To zanurzenie się w przestrzeni przywykłej do goszczenia dawnych i nowych talentów sztuki współczesnej, która na jeden dzień otworzy drzwi modzie jako bratniej formie ekspresji. To kolejna transformacja budynku mieszczącego się pod numerem 598 na Rua da Alegria, będącego miejscem powstania Spółdzielni Murarzy i historyczną siedzibą stowarzyszenia założonego w 1914 roku przez grupę robotników, którzy poznali się podczas budowy dworca kolejowego São Bento w Porto. Dzisiaj jako Galeria Sztuki Nuno Centeno (wyróżnionego przez Artnet pośród najbardziej renomowanych sprzedawców sztuki w Europie) komponuje białe tło, na którym wystawione są dzieła, z brutalistyczną estetyką z innej epoki. Wybór tego lokalu na prezentację nie był przypadkowy. 25 lat wcześniej w tym samym mieście i oddychając tym samym powiewem zmian, narodziło się Parfois. To początek rozmowy o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. W tym wyjątkowym dniu marka mody i akcesoriów zaprasza do poznania nowej historii.

Pośród betonowej struktury galerii wyrosły połacie roślinności, wskazujące kierunki twórczości Parfois na tę zimę. Zielona sceneria zabiera widza w podróż na wybrzeże Szkocji, miejsca wybranego przez markę do zrealizowania kampanii nowej kolekcji jesień-zima 2019. Jej przesłaniem jest komfort, styl i wolność, a składa się z warstw, materiałów i form, które różnią się w zależności od osobowości każdej osoby. Motywem przewodnim nowej kolekcji są doświadczenia — właśnie one towarzyszą jej debiutowi przed #parfoisfriends.

Poprzedni Co zrobić, by nie chorować?
Następny Jak zorganizować prawdziwe SPA nie wychodząc z domu?