5 sposobów na wewnętrzny spokój

19-01-2015
W naszych coraz bardziej stresujących i wymagających czasach warto jest znaleźć sposoby na odnalezienie wewnętrznego spokoju.

Nadmiar stresu jest cichym zabójcą naszego szczęścia i zdrowia. Każdy przeżywa momenty, w których ma dość wszystkiego. Jednak żeby ograniczyć wpływ stresu na nasze ciało i umysł, warto opanować kilka technik i stworzyć nawyki wspierające nasz wewnętrzny spokój.

Pierwszym z nich jest nawyk głębokiego, przeponowego oddechu. Jest to świadome wdychanie i wydychanie powietrza-z zaznaczoną przerwą pomiędzy nimi. Wdech - następnie 4 sekundy przerwy-i wydech. Wdech wykonujemy za pomocą przepony, a więc tak, aby brzuch był wydęty i jak byśmy chcieli go napełnić powietrzem.

Drugą prostą i wydajną techniką jest położenie się w cichym i spokojnym miejscu i powolne napinanie, a następnie stopniowe rozluźnienie mięśni na plecach, karku, później rozluźnienie nóg i ramion. Ważne aby w tym czasie również oddychać głęboko i wydychać powoli, miarowo.

Skuteczną metodą na wewnętrzny spokój jest także kontakt z innymi ludźmi. W grupie można wymienić doświadczenia, porównać je z innymi, a także nauczyć się nowych umiejętności miękkich. Taką formą mogą być np. warsztaty dla kobiet - to nauka i rozrywka w jednym, w świetnej atmosferze i przyjaznym gronie.

Innym, nieco bardziej zaawansowanym sposobem jest świadoma medytacja. Warto wydzielić codziennie pewien czas na ćwiczenie świadomego oddechu wraz z liczeniem. Istnieje także coś takiego jak medytacja celu, czyli przy zamkniętych oczach (choć nie jest to konieczne) liczymy od 1 do 30, myśląc wyłącznie o zadaniu jakie mamy do wykonania teraz. Odsuwamy na bok wszystkie myśli o tym, co nas czeka jutro, co nam ktoś powiedział, jakie są plany na wieczór albo co zjemy na obiad. Ważne, żeby skupić się tu i teraz na czekającym nas zadaniu.

Wewnętrzny spokój można osiągnąć również poprzez jogę, a także kontakt z przyrodą. Codzienne spacery po parku, lesie i ogrodzie sprawiają, że uspokajamy się, a potrzeba kontaktu z naturą zostaje spełniona.

Istnieją także myśli, które warto powtarzać w swojej głowie kiedy ktoś nas zdenerwuje lub sytuacja stanie się skomplikowana. Brzmią one między innymi jak „pokój z Tobą” albo „czy za 20 lat będzie to miało jakiekolwiek znaczenie”. Współcześnie znane są też techniki wizualizacji - wystarczy raz dziennie wyobrazić sobie spokojne miejsce, w którym nikt nam nie przeszkadza, ani nie zagraża- może to być plaża, jezioro lub góry. Wyobraź sobie dźwięki, kolory jakie Cię otaczają i zrelaksuj się zupełnie.

Autor: Marek Olszak



Dieta wegetariańska Dietmap
Testuj najlepsze kosmetyki

Newsletter

Jeśli chcesz być powiadamiana o nowosciach zapisz się do naszego biuletynu