Reklama farb do włosów, a rzeczywiste efekty

15-09-2009

fot.: http://i.ehow.com

Oglądając nagminnie pojawiające się w mediach reklamy farb do włosów z zachwytem patrzymy na piękne włosy modelek, które są tak lśniące jakby każdy włos był pociągnięty lakierem, a jednocześnie bardzo śliski – efekt ten najczęściej jest dziełem wielu godzin pracy stylistów, odpowiedniego kąta padania światła, trików kamerzystów, oraz intensywnej obróbki graficznej.

Nie czarujmy się – tak zdrowe i nienaturalnie lśniące włosy w przyrodzie nie występują. Najczęściej jest jednak tak, że po oglądnięciu takiej reklamy dochodzimy do wniosku, że po prostu nasze włosy są do niczego (połamane, przesuszone i na dodatek matowe) i musimy się z tym pogodzić.

Zapominamy, że chodząc po ulicach nie widzimy takich dziewczyn/kobiet o tak lśniących i pięknych włosach jak te z reklamy.

Rozejrzymy się wokół – jest mnóstwo dziewczyn z pięknymi włosami, ale nie błyszczą one jak lakierowane i śliskie. Dlaczego? Otóż, aby włosy na ekranie prezentowały się w najbardziej efektowny sposób, zazwyczaj dwoje, troje, a nawet więcej stylistów pracuje nad nimi przez parę godzin – efekty, które uzyskują są iluzją połączenia chemii, światła i odpowiedniego ujęcia.
Zauważyć można jeszcze jedną prawidłowość - najczęściej reklamowane są włosy ciemne – farby do jasnych włosów są reklamowane, ale w tle, raczej, jako opakowania – blondynki występują najczęściej w reklamach, ale lakierów do włosów.

Nie możemy wierzyć każdej reklamie, tak jak nie możemy wierzyć, że gdy kupimy farbę do włosów to po koloryzacji nasze włosy będą wglądały identycznie jak te widniejące na zdjęciu opakowania. Reklama farb do włosów musi być efektowna, bowiem setki i tysiące producentów marzy, by swoim produktem podbić światowy rynek i uzyskać z tego niebagatelną sumę pieniędzy – kobieta, która zacznie farbować włosy będzie robiła to ciągle, gdyż do kontynuacji ich farbowania zmuszą ją nieefektownie wyglądające odrosty.

Dobra farba do włosów także wymaga reklamy, ale najczęściej otrzymuje ją za darmo – jest to rodzaj reklamy szeptanej, która śmiga swobodnie po forach internetowych, gdzie osoby używające produktu danej marki rozpowszechniają jego skuteczność, jak również przystępną cenę, brak skutków ubocznych etc. Kto zatem się reklamuje? Zazwyczaj są to albo bardzo bogaci producenci, albo firmy dopiero, co wchodzące na rynek, które są mało znane i niestety na półce sklepowej raczej niewielu klientów zwróci uwagę na ich produkty.

Jednak zawsze musimy wziąć pod uwagę fakt, że farba do włosów to taki sam produkt do sprzedaży jak wiele innych. Teksty reklamowe są zawsze perswazyjne i zazwyczaj jest w nich bardzo mało faktów, a więcej obietnic i przysłowiowego mydlenia oczu – wszak nie od dziś znane jest powiedzenie „Reklama dźwignią handlu”.

Nasuwa się pytanie: Jakich farb używać do koloryzacji włosów? Przede wszystkim tych sprawdzonych, łagodnych i naturalnych. Można sięgać także do nowości, ale róbmy to bardzo ostrożnie.

Artykuł został napisany dla www.Wyspa-Kobiet.pl przez Klinikę Handsome Men www.handsomemen.pl
intymnosc



Newsletter

Jeśli chcesz być powiadamiana o nowosciach zapisz się do naszego biuletynu