Ekologiczny i odpowiedzialny maraton


maraton paryski

43. edycja jednego z największych maratonów na świecie już w najbliższą niedzielę! W tym roku w Maratonie Paryskim ma wziąć udział około 59 000 biegaczy, z czego 7 000 to pracownicy, klienci i partnerzy sponsora tytularnego wydarzenia – Schneider Electric.

Tegoroczny Maraton Paryski jest wyjątkowy – ma być pierwszym na świecie w pełni ekologicznym biegiem masowym. W trakcie przygotowań do wydarzenia, a także po nim, będą odbywać się akcje mające na celu podnoszenie świadomości biegaczy i widzów w zakresie ochrony środowiska. Organizatorzy planują także poddać recyklingowi wszystkie odpady i śmieci powstałe w trakcie imprezy.

Zielony bieg

Schneider Electric Maraton Paryski ma na celu inspirację biegaczy z całego świata i umożliwienie im wyścigu w kierunku zrównoważonej przyszłości. Uczestnicy mogą skorzystać z porad, praktycznych informacji i wziąć udział w cotygodniowych wyzwaniach, które mają na celu podnoszenie świadomości, a także zachęcanie ludzi do podejmowania działań mających na celu ograniczenie produkcji CO2.
Blisko 59 000 biegaczy będzie korzystać z w pełni przetwarzalnych butelek na wodę. Utylizacji zostaną poddane także wszelkie odpadki spożywcze. Na całej trasie maratonu zostanie ustawionych ponad 540 oznakowanych koszy na śmieci, które ułatwią uczestnikom segregację śmieci. W tym roku zakazane jest także używanie plastikowych torebek w strefach startowych. Dodatkowo obsługa będzie wykorzystywać wyłącznie pojazdy elektryczne, aby jeszcze bardziej zredukować produkcję zanieczyszczeń.

W trakcie imprez biegowych biegacze często zostawiają na trasie swoje koszulki, bluzy czy czapki. Od 2017 roku ubrania po Maratonie Paryskim są zbierane i oddawane instytucjom charytatywnym lub poddawane recyklingowi.

Razem dla środowiska

Zaangażowanie biegaczy przyniesie korzyść także innym. W tym roku za każde 65 kg zaoszczędzonego CO2 wypracowanego w ramach wyzwań, których podejmują się uczestnicy biegu, Schneider Electric przekaże organizacjom pozarządowym środki na walkę o środowisko naturalne. Jednymi z beneficjentów będą mieszkańcy Kenii, w której co roku wycinanych jest 50 000 hektarów drzew wykorzystywanych do palenia w kuchenkach. W ramach wsparcia otrzymają oni nowoczesne urządzenia i sadzonki drzew, które pozwolą uzupełnić straty, a dzięki nowszym i wydajniejszym kuchenkom zapotrzebowanie na drewno na opał spadnie nawet o 60%.
Schneider Electric wspiera Maraton Paryski już po raz siódmy. W biegu biorą udział także polscy klienci i pracownicy firmy, w sumie ok. 15 osób. Wydarzenie z roku na rok coraz większy nacisk kładzie na kwestie ekologii, a ograniczanie produkcji CO2 to jeden z najważniejszych celów, przed którymi stoją wszyscy – biegacze, kibice i globalne przedsiębiorstwa.

****
O Schneider Electric

Schneider Electric jest liderem cyfrowej transformacji w zarządzaniu energią i automatyce, w budownictwie komercyjnym i mieszkaniowym, centrach danych, obiektach infrastrukturalnych, energetyce oraz przemyśle. Firma obsługuje klientów w ponad 100 krajach, będąc wiodącym dostawcą w obszarze rozdziału energii średniego i niskiego napięcia, zasilania gwarantowanego oraz automatyki. Dostarcza produkty oraz zintegrowane i efektywne rozwiązania, obejmujące systemy zasilania, sterowania oraz oprogramowanie.

Schneider Electric współpracuje z szeroką społecznością Partnerów, Integratorów oraz Deweloperów w oparciu o swoją otwartą platformę technologiczną, dostarczając sterowanie w czasie rzeczywistym i efektywność operacyjną. Wierzymy, że Schneider Electric to wspaniała firma dzięki wspaniałym ludziom i partnerom, którzy ją tworzą. Nasze zaangażowanie w innowacyjność, różnorodność oraz zrównoważony rozwój zapewnia niezawodny dostęp do energii każdemu, w każdym miejscu i w każdym momencie naszego życia. Nazywamy to Life Is On.

www.schneider-electric.pl

Poprzedni Jak działa maska peel off
Następny Włącz się w ruch - adidas prezentuje kolekcje Primeknit LUX i FLW