Power of Us – znamy finalistki konkursu Pantene dla przedsiębiorczych kobiet


Pantene wyspa-kobiet.pl

31 lipca zakończyła się druga tura konkursu Pantene power of us dla przedsiębiorczych kobiet. Do udziału w dwóch turach łącznie zgłosiły się aż 334 kobiety, które w czasie pandemii koronawirusa wprowadziły nowe rozwiązania, innowacyjne narzędzia, dzięki którym ich biznesy przetrwały lockdown. 10 z nich uzyskało nagrodę pieniężną w wysokości 14 400,00 pln, wsparcie merytoryczne oraz pakiet działań promocyjnych.

Do konkursu zgłosiły się przedsiębiorczynie, których sposoby prowadzenia biznesu podczas Covid-19 zrobiły na jury ogromne wrażenie. „Wierzyliśmy w to, że akcja ma potencjał, ale zainteresowanie funduszem przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Wszystkie zgłoszenia były bardzo kreatywne, a operatywność branż ogromna” – mówi Justyna Ignasiak – Kretowicz, Dyrektor Komunikacji Procter and Gamble. Misją marki Pantene jest wspieranie kobiet w ich codziennych staraniach o piękne, mocne włosy, ale również w innych ważnych obszarach ich życia, a własny biznes niewątpliwie do nich należy. Siła jest piękna.

Nagrodzone biznesy funkcjonują w różnych branżach, pokazują duży przekrój zainteresowań Kobiet, ale mają też wiele wspólnego. Każdy z nich jest stworzony przez kobietę, która chciała być niezależna, pracować realizując własną pasję i jednocześnie tworzyć coś dla innych, wypełniając tym samym pewną niszę na rynku. Finalistki konkursu Pantene Power of Us, którego partnerem merytorycznym jest Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, są bardzo aktywne zawodowo, zdeterminowane i sukcesywnie realizują swoją misję. Oferują ciekawe produkty i usługi, a dodatkowo zarządzają własnymi biznesami w sposób nowoczesny, odpowiedzialny i zgodny z zasadami fair play.

Finalistkami pierwszej tury były:

Anna Bogel – Malicka to pasjonatka oryginalnej mody kobiecej. W 2016 roku stworzyła markę TRUE COLOR jako protest przeciwko niewyróżniającym się ubraniom biznesowym. Protest, który wyrażany jest w haśle: NO MORE BORING SUITS. Marka powstała z pasji do mody, trendu slow fashion, zamiłowania do pięknych wysokiej jakości tkanin, a przede wszystkim z miłości do klasyki BLACK & WHITE. Marka wykorzystuje nowoczesne kanały sprzedaży dopasowane do stylu życia klientek.

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska za pośrednictwem Fundacji Mamo Pracuj, wspiera kobiety, które szukają pracy pozwalającej łączyć życie rodzinne i zawodowe. Na stronie fundacji codziennie publikowane są oferty pracy przyjazne mamom, a redaktorki podpowiadają jak szukać pracy, jak się organizować, aby work-life-balance był możliwy. Fundacja prezentuje także Pracodawców Przyjaznych Rodzicom, pokazując, w jaki sposób firmy mogą wspierać pracujących rodziców. Marka promuje elastyczne formy zatrudnienia i sama takie stosuje.

Dominika Gołuńska stworzyła Park Robotów, który wypełnia niszę w edukacji technicznej dzieci. Firma ta specjalizuje się w prowadzeniu pozaszkolnych zajęć z zakresu programowania, robotyki i elektroniki z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pani Dominika sama układa scenariusze zajęć, dbając o wykorzystanie narzędzi edukacyjnych różnego typu (klocki LEGO DUPLO, LEGO programowalne, inne roboty edukacyjne), dopasowuje je do możliwości danej grupy pod względem wieku i zaawansowania wiedzy, a także umiejętności technicznych. Dodatkowo firma organizuje warsztaty z majsterkowania, projektuje zabawki z drewna i przedmioty codziennego użytku.

Urszula Szwed współprowadzi Studio Dinksy – kobiecą grupę zaprzyjaźnionych ze sobą ilustratorek oraz projektantek graficznych, która 7 lat temu postanowiła połączyć siły i prowadzić wspólnie biznes. Plan był taki, aby wszystko zrobić inaczej, czyli bez zbędnych hierarchii i struktur. Aby rozpowszechnić taki model prowadzenia biznesu, połączyły siły z metodykami z agencji strategiczno-badawczej VHS. Tak powstały Otwarte Karty – narzędzie, które pomaga ludziom pracującym ze sobą lepiej się dogadywać.

Anna Żórawska współtworzy Fundację Kultury Bez Barier, której misją i celem jest udostępnianie wydarzeń, miejsc i tekstów kultury dla osób z niepełnosprawnościami, zwłaszcza wzroku i słuchu.
Do filmów, spektakli, koncertów, wystaw, multimediów dodają napisy dla niesłyszących/tłumaczenie na język migowy, pętlę indukcyjną, audiodeskrypcję dla osób niewidomych. Działacze, wykorzystując technologie, sprawiają, że możemy spotykać się na jednej widowni, na tym samym koncercie, wspólnie się bawić i czerpać z kultury. Flagowym wydarzeniem jest Festiwal Kultury bez Barier. Szkolimy pracowników różnych instytucji (kultury, biznesu, organizacje pozarządowe i samorządowe) z tego, jak podchodzić do klienta z niepełnosprawnością, jak się z nim komunikować, wreszcie jak zmieniać swoje produkty, na takie, by były dostępne dla wszystkich.

Druga tura projektu Pantene Power of Us trwała do 24 lipca. 31 lipca ogłoszono nazwiska zwyciężczyń. Prezentujemy sylwetki nagrodzonych:

Karolina Adamska-Woźniak jest doktorem nauk medycznych w zakresie biologii medycznej i prezeską Zarządu Fundacji Mam Marzenie. Fundacja Mam Marzenie od 17 lat zajmuje się spełnianiem marzeń dzieci, które cierpią na choroby zagrażające ich życiu. Spełnianie marzeń ma wnieść w życie dziecka i jego rodziny radość, a przez to siłę do walki o zdrowie; ma też dać dziecku nadzieję, że któregoś dnia spełni się jego największe marzenie – bycie zdrowym. Przez 17 lat działalności FMM spełniła prawie 9 tys. marzeń. Jest jedną z najstarszych i największych fundacji spełniających marzenia. Działa w 16 miastach w całej Polsce.

Anna Bartkowska to właścicielka Szkół Rodzenia Super Mama, których historia rozpoczęła się 13 lat temu. Sieć to 7 placówek w Trójmieście i okolicach, a także specjaliści, którzy zajmują się głównie edukacją kobiet w ciąży oraz pomaganiem mamom w początkach rodzicielstwa. Placówki mają szeroki wachlarz usług, począwszy od kursów szkoły rodzenia przez wizyty patronażowe po kursy pierwszej pomocy, chustonoszenia, indywidualne wizyty położnej, konsultacje laktacyjne, czy towarzyszenie przy porodzie.

Katarzyna Gabara to współwłaścicielka marki Po Prostu. Panie projektują i szyją na zamówienie proste suknie ślubne. Marka powstała z potrzeby serca, gdy w 2016 roku twórczynie zapragnęły zmienić świat mody ślubnej na piękniejszy, prostszy i uporządkowany. Projekty Po Prostu doceniają branżowe portale, rankingi i media. Nie ma miejsca na przepych i powtarzalność wzorów. Projektantki oferują unikalne projekty, komfortowe tkaniny i doskonałą jakość sukni szytych na miarę w Polsce. W 2020 roku 4 kolekcja Po Prostu została wyróżniona przez Vogue Polska wśród 10 najlepszych projektantów sukni ślubnych w Polsce.

Edyta Morwińska prowadzi studio Edyta Morwinska PILATES. Firma powstała z potrzeby poszukiwania własnej drogi zawodowej, po kilku latach spędzonych na opiece nad dziećmi i domem. Studio prowadzi treningi pilates, stretching, jogę, trening medyczny, trening mięśni dna miednicy. Instruktorzy pracują z klientami somatycznymi, po wypadkach, kontuzjach, zakończonych rehabilitacjach, z klientami onkologicznymi oraz z dziećmi.

Paulina Urbańczyk organizuje intensywne, weekendowe Maratony Maturalne z egzaminatorami, na których maturzyści powtarzają w ciekawy i łatwy do zapamiętania i skojarzenia sposób wszystkie najważniejsze treści przed maturą. Jest to intensywna powtórka przed egzaminem. Jeden z maturzystów nazwał ten projekt kilka lat temu – „3 lata w 1 dzień”.

Celem konkursu Power of Us organizowanego przez markę Pantene we współpracy z Siecią Przedsiębiorczych Kobiet było wyłonienie biznesów, które dzięki przedsiębiorczości ich liderek w innowacyjny sposób poradziły sobie z wyzwaniami pandemii i dopasowały się do nowej rzeczywistości.

Poprzedni LACOSTE prezentuje linię KEA - nową kolekcję damskich zegarków
Następny Sposoby na niezapomniany wieczór we dwoje